♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Assalamualaikum.. Make sure awak smue dh solat sebelum masuk blog yg serba biase ini. NEVER SKIP A PRAYER. THERE'S A MILLIONS IN THEIR GRAVES WISHING TO COME BACK TO LIFE ONLY TO PROSTRATE TO ALLAH ONE MORE TIME~
سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
In the name of Allah , Most Gracious , Most Merciful






Thursday, June 2, 2016

Ketika hati merindukan tuhan...


Ya Allah, dalam tiap nafas yang aku hirup ada kerinduan yang mendalam..Kerinduan yang membuat aku semakin yakin akan kuasa-mu..

Ya Allah.. Jika hati ini lupa padaMu..ingatkan aku agar aku kembali mengingatiMu..
Angin terus berhembus membawa cerita-cerita, dan ingin sekali kiranya hidupku ini dipenuhi dengan cerita antara kita; aku dan Kau, ya Rabbi..

Bila aku tidak lagi mampu melihat mentari, izinkan aku melihat wajahMu. MelihatMu dengan segala keagunganMu..
ya Allah.. walau aku enggan menyapaMu, engkau tetap membenarkan mentari menyapaku..walau aku terus melupaimu...

Jika hati ini tidak lagi menyebut namaMu, maka tegurlah aku. Sungguh aku tidak tahu bila batas akhir hidupku.. sungguh aku tidak tahu bila saatnya jantung ini akan berhenti berdenyut dan hati ini berhenti menyebutMu.. namun biarlah pada waktu itu, aku pergi dalam keadaan Kau meredhaiku..

Oh tuhan... ingin ku sebut namaMu meski hatiku kadang lupa akan kehadiranMu.......

No comments: